Bár a kezdetektől sok raliautó megfordult a goodwoodi sebességfesztiválon, de csak 2005-ben készült el a domb tetején lévő, 2,5 kilométeres, murvás Forest Rally Stage. A nyomvonalat Hannu Mikkolával tervezték meg, a pálya jellegzetessége, hogy tömör földfalak között mennek az autók. Ez azért jó, mert a versenyzők bátran nyomhatják a gázt, kicsúszni nem lehet: ha hibáznak, egyszerűen visszadobja őket a pályára a partoldal.


Igazi oázisa ez a fesztiválnak, mivel az fák árnyékában jóval hűvösebb van, mint a lenti napos részeken, és a tömeg is sokkal gyérebb. Persze a hihetetlen mennyiségű port itt sem lehet megúszni, de aki ralit akar nézni, az hozzá van szokva ehhez. Két méterre egy fakerítést húztak a pályától, amin senki sem mászik át, ezen belülre csak a fotósok és a pályamunkások mehetnek. Kétféleképpen lehet feljutni az erdőbe: gyalog, körülbelül 20-25 perc alatt, vagy az egyedülálló traktoros shuttle járattal. Időben nagyjából ugyanannyi a kettő, mivel elég sokat kell várni az utánfutós traktorokra.

A megpróbáltatások már a felvezető úton elkezdődnek: iszonyúan dobál a rugózás nélküli, padokkal telerakott utánfutó, és mivel a második sorban kaptam helyet, por is bőven jutott tudőmbe a gigantikus hátsó kerekeknek köszönhetően.


Azonban minden kényelmetlenséget megér a túra, mivel fönt hihetetlen dolgokat lehet találni. Képzeljenek el egy olyan paddock-kot, amelyben egymás mellett pihen a B csoportos autók zöme a 60-as, 70-es évek csúcsjárgányaival, és persze a mai és régebbi WRC-k is itt vannak. Találtam egy magyar rendszámos autót is, a kék-fehér Lada VFTS a "legendás B csoportos autók" kategóriájába lett sorolva. Sokan nézték érdeklődve, a britek nyilvánvalóan nem láttak még ilyen autót, pedig ha tudnák, milyen szépen lehet kanyarodni vele…


Elég nagyok a szintkülönbségek, és van egy ugrató is, ahol a legjobb képeket lehet készíteni. Már a legelső autó, egy ferdehátú Ford Sierra Cosworth is hatalmasat repült itt, akkorát, hogy még egyszer felpattant utána a levegőbe, nagy ovációt váltva ki ezzel az itt gyülekező közönségből. Körülbelül félpercenként jön egy autó, nem kategóriák szerint, hanem abszolút vegyesen.


 Az eredménylista alapján a legjobb időt a Citroen DS3 WRC-vel Mikko Hirvonen futotta (ő szemre is gyorsabb volt a többieknél), őt szorosan követték a Ford Fiesta WRC-k angol pilótákkal. Hihetetlen volt látni a Lancia Stratost keresztben kijönni a kanyarokból, vagy a magas építésű, dakaros Peugeot 405 kupét, a legjobb hang díját a géppuskaszerűen durrogó Mitsubishi Lancer Evo IX és a Bastos festésű Porsche 911-es nyerhette volna meg.

A legszebben a régi Escortok vették a kanyarokat az igen technikás pályán, szinte egy pillanatig sem mentek egyenesen, viszont a terepralis Land Rover Defenderekre semmi szükség nem volt, mivel az élesebb kanyarokban majdnem felborultak kis tempónál is, és hangjuk sem volt szinte semmi.

Gulyás Péter