A Ford Focus WRC és a Porsche 935
(Kattintson a képre a galériához!)
A Martini is jubilál, a 150 éves olasz vermut- és pezsgőmárka elhozott Goodwoodba 14 olyan gépet, amelyet a legendás kék-piros csíkok díszítettek. Egymás mellett jól megfért Colin McRae Ford Focus WRC-je a késői 70-es évek Le Mans-i csúcsgépével, a Porsche 935-össel, vagy a legújabb martinis versenyautóval, a Sébastien Loeb által Barcelonában és Monacóban használt Porsche 911 GT3 Cuppal.
Lancia LC1 (1982)
Az összegyűjtött autók értéke a becslések szerint négymilliárd forint körül volt, valószínűleg ezért vett csak öt darab vett részt közülük a hegyi felfutó versenyben a goodwoodi pályán. A leghíresebb közülük a zöld Porsche 917k, amely közel 30 évig tartotta a legnagyobb átlagsebesség és legnagyobb megtett táv rekordját Le Mans-ban, csak a 2010-es Audi R15 TDI tudta megdönteni az eredményeit. A leggyorsabb kört még mindig ez a Porsche tartja, igaz, azóta számtalan módosítást hajtottak végre a La Sarthe-i pályán. Modern gumikkal talán ma sem lenne teljesen esélytelen a 0-200 km/h-ra 5,3 (!) másodperc alatt felgyorsuló, 390 km/h végsebességű kocsi a 24 órás versenyen.
Porsche 917k (1971)
Fantasztikusan nézett ki pár autóval odébb az utolsó kétkerék-meghajtású raliautó, ami világbajnokságot tudott nyerni (Röhrl-lel és Alénnel, 1982-ben): a Lancia 037-es.
Lancia 037 (1983)
De itt volt az 1987 és 1992 között verhetetlen Deltákból is egy utolsó generációs Evo (Juha Kankunnené), vagy éppen az 1979-es Lotus 80-as is.
Lotus 80 (1979)
A legbrutálisabb kinézetű azonban egyértelműen Jacky Ickx Porsche 935-öse volt, amelyre elég volt csak egyszer ránézni, hogy megértsük, miért kapta a Moby Dick becenevet.
Gulyás Péter