Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ma már ne dolgozzon senki!

A jó öreg Chris Harris nem ma kezdte az ipart, szinte az összes valamirevaló sportautót keresztbe rakta valamelyik versenypályán vagy közúti kanyarban, így duplán érékelendő az a fajta eufória, ami az új Porsche 918-as kormánya mögött éri a valenciai bemutatón. Röviden összefoglalva a mondandóját: „ki--szott gyors, úgy vágja hátba az embert, mint egy Bugatti Veyron, ez valami egészen más”, és "váóváóváó" minden mennyiségben.

 

A hibrid 918-asról azt kell tudni, hogy 887 lóerős az összteljesítménye. Ehhez az ülések mögé épített 4,6 literes V8-as motor 608 lóerőt tesz hozzá, a többit két villanymotor adja, amelyek egy lítium-ion akkutelepből szipkázzák az áramot. Az első tengelyt kizárólag egy villanymotor hajtja, csak a hátsón segít be a benzines egység a második villanymotorral kiegészítve. A hibrid hajtásnak köszönhetően 1634 kilósra nőtt az autó súlya még úgy is, hogy ahol csak lehetett méregdrága, de szuperkönnyű anyagokat (magnézium, szénszál) használtak a Porsche mérnökei.

Nagy súly ide vagy oda, a 918-as így is 2,8 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, míg a végsebessége 340 km/óra felett van. A Porsche legújabb csúcsmodelljéből pontosan 918 darab készül, ára forintra átszámolva valahol 250 millió forint körül van extrától függően. Egy szerencsés honfitársunk már rendelt is magának egy ilyen autót, amit még akkor tett meg, amikor még csak képeken létezett a 918-as. Jól is tette, hogy sietett, ugyanis a teljes mennyiség kétharmada állítólag már elkelt.

Tovább


Lezuhant a motoros a szikláról

Hősünk békésen terepmotorozott az amerikai Utah állam vad középső részén, amikor egy akadály kikerülésébe hiba csúszott. A motor megindult a szakadék felé, a zuhanást pedig nem lehetett elkerülni. Ahhoz képest, hogy mekkora volt a csattanás, a motoros csak könnyebb sérüléseket szenvedett, a mentők pedig azért találták meg, mert volt nála a GPS koordinátákat is elküldő segélykérő berendezés. Lám-lám, az ilyesmin nem érdemes spórolni.

Tovább


Óriásit repült a versenyautó

A sydneyi Forma-Ford-futamon Simon Hodge autója jó messzire elhagyta az aszfaltot, a földet érésbe beleremegtek a felfüggesztések. Látványnak nem volt utolsó, szerencsére nem sérült meg senki.

Tovább


Autóbelső kólásüvegekből

Ez a Ford Fusion Energi hibrid belülről kicsit csicsásnak, de amúgy átlagosnak tűnik, pedig nem az: az üléspárnákat, az ülések hátoldalát, a fejtámlákat és az ajtópanelek betéteit újrafeldolgozott kólásüvegekből készítették. A Fordot komolyan érdekli a PlantBottle technológia, szóval tessék rá felkészülni, hogy ha a vevők elfogadják, a jövőben ilyen anyaggal kárpitozzák az olcsóbb modelleket.

Tovább


A legmenőbb tűzoltóautó

Oké, Dubajban a rendőrök is Lamborghini Aventadorokkal és Audi R8-asokkal furikáznak, szóval egyáltalán nem meglepő, hogy a tűzoltóság is beújított magának egy sportkocsit. A Chevrolet Corvette Stingray a tűzoltásból nem veszi ki a részét, de gyors reagálású parancsnoki autóként végül is használható. Meg egyéb, közösségi eseményeken is meg lehet jelenni vele.

(via drive-arabia)

Tovább


Garázsmenet

blogavatar

Ha legalább két állítás igaz rád, jó helyen jársz: 1. Minimum egyszer már leautóbuziztak. 2. Az 1-es pont a barátaid többségére is igaz. 3. Van egy nagy kupac autós-motoros újság karnyújtásnyira az ágyadtól és/vagy WC-dtől. 4. Akkor is lázasan bújod a hirdetéseket, amikor nem akarsz autót venni. 5. Ha nyernél a lottón először abban lennél biztos, hogy mivel töltenéd meg a garázsodat, sőt ezt már most is tudod. 7. Verekedtél már egy matchboxért.