Makato Endo óriási spíler: nem csupán elképesztően jó képeket pingál klasszikus formájú motorokról, de mindet úgy teszi, hogy kizárólag fekete tintát és egy evőpálcikát használ hozzá. Azért lássuk be, ilyesmi képeket elég sokan tudnak festeni, de Makato mester ügyesen kitalálta, hogy hol lehetne lepipálni a konkurenciát és némi hájpot kelteni a képei körül. A művész nem mellesleg nem csak motorok maszatolásával tölti az idejét, ugyanis a honlapjára feltöltött portfólió alapján, a női nemet is előszeretettel örökíti meg.
A világ legnagyobb motorja
Az értelmét lehet firtatni, de ettől még tény, hogy elkészült a világ legnagyobb motorkerékpárja. Az olasz Fabio Reggiani alkotása öt tonnát nyom, 5,1 méter magas és 10,03 méter hosszú. Ekkora tömeg mozgatásához kell erő, a choppert 5,7 literes V8-as motor hajtja 280 lóerős teljesítménnyel. A Guinness hitelesítette az alkotást.
Ma már ne dolgozzon senki!
A jó öreg Chris Harris nem ma kezdte az ipart, szinte az összes valamirevaló sportautót keresztbe rakta valamelyik versenypályán vagy közúti kanyarban, így duplán érékelendő az a fajta eufória, ami az új Porsche 918-as kormánya mögött éri a valenciai bemutatón. Röviden összefoglalva a mondandóját: „ki--szott gyors, úgy vágja hátba az embert, mint egy Bugatti Veyron, ez valami egészen más”, és "váóváóváó" minden mennyiségben.
A hibrid 918-asról azt kell tudni, hogy 887 lóerős az összteljesítménye. Ehhez az ülések mögé épített 4,6 literes V8-as motor 608 lóerőt tesz hozzá, a többit két villanymotor adja, amelyek egy lítium-ion akkutelepből szipkázzák az áramot. Az első tengelyt kizárólag egy villanymotor hajtja, csak a hátsón segít be a benzines egység a második villanymotorral kiegészítve. A hibrid hajtásnak köszönhetően 1634 kilósra nőtt az autó súlya még úgy is, hogy ahol csak lehetett méregdrága, de szuperkönnyű anyagokat (magnézium, szénszál) használtak a Porsche mérnökei.
Nagy súly ide vagy oda, a 918-as így is 2,8 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, míg a végsebessége 340 km/óra felett van. A Porsche legújabb csúcsmodelljéből pontosan 918 darab készül, ára forintra átszámolva valahol 250 millió forint körül van extrától függően. Egy szerencsés honfitársunk már rendelt is magának egy ilyen autót, amit még akkor tett meg, amikor még csak képeken létezett a 918-as. Jól is tette, hogy sietett, ugyanis a teljes mennyiség kétharmada állítólag már elkelt.
Lezuhant a motoros a szikláról
Hősünk békésen terepmotorozott az amerikai Utah állam vad középső részén, amikor egy akadály kikerülésébe hiba csúszott. A motor megindult a szakadék felé, a zuhanást pedig nem lehetett elkerülni. Ahhoz képest, hogy mekkora volt a csattanás, a motoros csak könnyebb sérüléseket szenvedett, a mentők pedig azért találták meg, mert volt nála a GPS koordinátákat is elküldő segélykérő berendezés. Lám-lám, az ilyesmin nem érdemes spórolni.
Levegővel megy a Lego-autó
Egy ausztrál srác kitalálta, egy román kamasz megépítette.
Több mint félmillió Lego-elemet kellett összeraknia a román Raul Oaidának, aki az ausztrál komikus és marketinges Steve Sammartino ötletét valósította meg. A sűrített levegővel működő hotrod stílusú járgány végsebessége elvileg 30 km/óra környékén van, de nem merték kipróbálni, mert féltek, hogy szétrobbanna a 256 dugattyús Lego-motor. A két fiatal a Twitteren ismerkedett meg, és ott szervezték a közös projektet. Az autó Romániában épült, majd áthajózott Melbourne-be.