Ferjáncz Attila első Renault-ja fél évszázada jelent meg, a gyár egy hangulatos kisfilmmel emlékezik az autóra.

Két évet kellett várnia az autórajongóknak, hogy a Renault bemutassa az 1962-ben debütált R8-as sorozat sportváltozatát, a mára legendássá vált Gordinit. A kék fényezéséről, fehér csíkjairól és nagyobb fényszóróiról felismerhető csúcsváltozat több mint kétszer olyan erős volt, mint az alap R8-as. Az 1,1 literes, dupla Solex karburátoros motorból 90 lóerőt sikerült kihoznia a mérnököknek, a kis négyhengeres a hátsó kerekeket hajtotta. Később a motort 1,25 literesre fúrták fel, így a teljesítménye már elérte a 100 lóerőt.

 

Mivel a kocsi tömege alacsony, a feszesebbé tett futómű pedig igen stabil volt, a Gordini hatalmas vezetési élményt adott a sofőrjének, és a versenypályákon is nagy karriert futott be. Még az örökös magyar ralibajnok, Ferjáncz Attila is egy R8 Gordinivel szerezte meg első magyar bajnoki címét 1969-ben, amit aztán a soron következő két évben meg is védett a saját tulajdonába került kocsival.  

A Renault a most vasárnapig tartó, párizsi Rétromobile Show-n tiszteleg az 50 éves R8 Gordini előtt, és a kerek évforduló apropóján egy hangulatos videót is kiadtak, amely jól bizonyítja, hogy milyen élvezetes lehetett vezetni ezt a kocsit.