Fiat-kapcsolók a 17 milliós Alfa kupéban

Goodwoodban az Alfa Romeo nem csak az Autodelta nevű versenyrészlegének az 50., és a legsportosabb utcai modelleken látható négylevelű lóhere-embléma 90. születésnapját ünnepelte, de itt mutatták meg először mozgás közben a középmotoros 4C sportkupét is.

A szénszálas monocoque vázra épülő kocsi szárazon mindössze 895 kilogrammot nyom, így nem csoda, hogy a 240 lóerős 1,75 literes turbómotorja 4,5 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órára. Ilyen menetteljesítmények mellett persze megmosolyogja az ember a gyár által ígért 6,8 literes átlagfogyasztást

Tovább


26 éves autó lett a leggyorsabb a Festival of Speeden

Bár a hegyi verseny inkább show, mint komoly küzdelem, minden évben vannak olyan pilóták, akik komolyan veszik, és a lehető leggyorsabban próbálnak felérni a Lord March birtokának dombjára. A két kilométernél valamivel rövidebb pálya könnyűnek tűnik, de egyáltalán nem az. Négy-öt trükkös kanyar és egy sikán is található rajta, keskeny, az újraaszfaltozás után is viszonylag hepehupás, és gumifalak helyett csak szénabálák választják el az óriási tömegtől. Igencsak észnél kell lenni, ha valaki gyorsan akar menni itt, a belső kamerás felvételekből látszott, hogy igencsak sokszor korrigáltak és ellenkormányoztak azok a versenyzők, akik a határon próbáltak autózni.

Tovább


Button kipróbálta az utcai csúcs-McLarent

A gyári tesztpilóták után Jenson Button volt az első, aki kipróbálhatta a 916 lóerős szupersportautót a goodwoodi Festival of Speeden.

Tovább


VFTS Lada a Festival of Speeden!

Bár a kezdetektől sok raliautó megfordult a goodwoodi sebességfesztiválon, de csak 2005-ben készült el a domb tetején lévő, 2,5 kilométeres, murvás Forest Rally Stage. A nyomvonalat Hannu Mikkolával tervezték meg, a pálya jellegzetessége, hogy tömör földfalak között mennek az autók. Ez azért jó, mert a versenyzők bátran nyomhatják a gázt, kicsúszni nem lehet: ha hibáznak, egyszerűen visszadobja őket a pályára a partoldal.

Tovább


Ez történt a 2. napon Goodwoodban

Akik szupersportkocsival érkeznek, idén külön parkolóba állhatnak be, ami már a fesztivál belső területén van - jó ötlet, már a belépésnél megkapják az első sokkot az újságírók, ugyanis a sajtókapunál van az egy kisebb ország GDP-jével megegyező értékű autópark. Ide a minimum belépő egy Lotus vagy a Porsche, de érdekes módon, mintha Ferrariból lenne a legtöbb, persze Lamborghiből és McLaren MP4-12C-ből sincs hiány.

Tovább


Garázsmenet

blogavatar

Ha legalább két állítás igaz rád, jó helyen jársz: 1. Minimum egyszer már leautóbuziztak. 2. Az 1-es pont a barátaid többségére is igaz. 3. Van egy nagy kupac autós-motoros újság karnyújtásnyira az ágyadtól és/vagy WC-dtől. 4. Akkor is lázasan bújod a hirdetéseket, amikor nem akarsz autót venni. 5. Ha nyernél a lottón először abban lennél biztos, hogy mivel töltenéd meg a garázsodat, sőt ezt már most is tudod. 7. Verekedtél már egy matchboxért.